5.6.09

Drzwi w podłodze

Moja propozycja na weekend.



Film jest kroniką jednego bardzo ważnego lata w życiu znanego autora książek dla dzieci - Teda Colea i jego pięknej żony Marion. Kiedyś byli oni wspaniałym małżeństwem, które teraz żyje w cieniu tragedii. Jej melancholia oraz jego niewierność staje na przeszkodzie do jakiejkolwiek, acz bardzo potrzebnej zmiany w ich stosunkach...

tytuł: Drzwi w podłodze (org. Door in the floor)
reżyseria: Tod Williams
scenariusz*: John Irving, Tod Williams
występują: Jeff Bridges, Kim Basinger, Elle Fanning, Jon Foster
zdjęcia: Terry Stacey
muzyka: Marcelo Zarvos
scenografia: Thérèse DePrez
kostiumy: Eric Daman
rok produkcji: 2004

*Scenariusz do filmu powstał na podstawie bestsellerowej powieści Johna Irvinga Jednoroczna wdowa.

tytuł: Jednoroczna wdowa (org. A Widow for One Year)
tekst: John Irving
tłumaczenie: Maciej Świerkocki
wydawnictwo: Prószyński i S-ka
rok wydania: 1998

2 komentarze:

  1. Podobał mi się ten film. Dobrze oddawał IMHO klimat Irvinga: ten smutek i nostalgię...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogromnie mi się podobały i książka, i film.
    Szkoda, że najnowsza (tzn. już stara, ale następnej chyba jeszcze napisał), ta z sercem na okładce, jest imho straszna. Nawet nie doczytałam do końca. Jak dla mnie za dużo już tam dziwactw. Szkoda, bo Irving należał do moich ulubionych pisarzy.

    OdpowiedzUsuń

O, jak miło :-)